Nieuws uit de fractie 5 september 2014

De raad zal mevrouw ir. Ellen van Selm uit Lelystad voordragen als nieuwe burgemeester van de gemeente Opsterland . Mevrouw van Selm is lid van D66, getrouwd en heeft drie kinderen. Opsterland is niet onbekend terrein omdat mevrouw van Selm stage heeft gelopen op de Volkshogeschool Allardsoog . Haar opleiding is aan de Landbouwuniversiteit Wageningen geweest als platteland socioloog. Tegenwoordig runt mevrouw van Selm een eigen consultancybedrijf die gemeenten en andere overheden, adviseert en traint. De raad ziet in haar een verbinder , een enthousiaste , toegankelijke en daadkrachtige burgemeester. De VVD fractie feliciteert mevrouw van Selm met haar voordracht en spreekt de wens uit op een goede samenwerking in de raad.

De VVD fractie heeft ingestemd in het proces om te komen tot een Omgevingsvisie voor Opsterland. Er is door de VVD fractie gewezen op een strakke tijdsplanning om niet te blijven steken in een eindeloze discussie met allerhande belangen groepen. Het doel moet ook zijn om te komen tot minder regelgeving en er ruimte blijft voor nieuwe ontwikkeling voor ondernemers en platteland.

Na het zomerreces is de VVD-(steun)fractie en bestuur te bowlen geweest als start van het nieuwe politiek-seizoen .

Op 19 september heeft VVD fractie deelgenomen aan de raadsexcursie. ‘s Morgens werd een bezoek gebracht aan de nieuwe brede school in Frieschepalen. Met het Dalton onderwijssysteem behaalt de openbare school goede leerresultaten. Onderweg weg werd bij een aantal kruispunten gestopt waar het principe van ‘shared space’ werd uitgelegd en verteld van de voordelen van verkeersveiligheid. ’s Middags werd een bezoek gebracht aan het project ‘Nieuw tracé N 381’ Nieuwe tunnels en diverse landschappelijke projecten , voortvloeiend uit de vernieuwing van het tracé werden bezocht. Een leerzame dag waar een goede indruk werd gekregen van wat er in Opsterland zoal gebeurd.

De VVD fractie