Nieuws uit de fractie 13 mei 2014

Opsterland is bezig om in de gemeente her en der ‘snippergroen’ te verkopen aan aanwonende eigenaren. Dat proces verloopt , ook gezien de ingekomen brieven, niet erg soepel door de complexiteit en diversiteit van situaties. De VVD-fractie heeft gevraagd om dit onderwerp op de agenda te krijgen voor openbaar overleg met het college van B&W. Wordt vervolgd.

In de besluitvormende raadsvergadering was de verantwoording 2013 aan de orde. De VVD- fractie heeft gewezen naar het verdwijnen van veel bedrijven uit met name Gorredijk , dit ten koste van de werkgelegenheid van honderden arbeidsplaatsen. De VVD pleit al langer voor één economisch beleid in de A 7 regio. Opsterland heeft de laatste jaren ingeteerd op zijn Eigen Vermogen door de crisis. Daar mag het EV ook voor worden gebruikt , echter nu de economie weer aantrekt moeten inkomsten en uitgaven weer in evenwicht worden gebracht.

Nikita Brameijer is gekozen in de commissie Lokaal bestuur en fv. Hielke de Vries in de Audit-commissie. Roel Vogelzang (fv. PvdA) is gekozen als waarnemend voorzitter van de raad.