Nieuws uit de VVD-fractie 5 april ‘16

Schadelijkheid kunstgrasvelden, leges 2016, zonnepaneelprojecten , trouwlocatie, Caparis en presidium vergaderingen.

·      Op voorstel van de VVD hebben Groenlinks-Opsterlanders en FNP een motie ( onderzoek schadelijkheid op het milieu van kunstgrasvelden) ingetrokken die een nog grotere vertraging hadden ingehouden voor de realisatie van een nieuw MFA inclusief nieuwe basisschool en kunstgrasveld in Lippenhuizen. De motie zal aan de orde komen bij de behandeling van de nieuwe sportnota.

·      De leges zijn weer voor 2016 vastgesteld in de raadsvergadering van 4 april jl. Voor zonnepaneelprojecten met een maximale oppervlakte van 100m2  zijn leges vrij en is er een maximum tarief van €16.000,- aan leges  bij grote zonnepaneelprojecten.

·      In Opsterland is het nu ook toegestaan om een trouwlocatie  te kiezen anders dan de locatie in het Lyclemahuis te Beetsterzwaag.

·      De VVD heeft ingestemd met het versneld afbouwen van de sociale werkvoorziening Caparis ivm veranderde wetgeving naar de Participatiewet.

·      De VVD-fractie vindt dat de presidium vergaderingen van fractievoorzitters in het vervolg openbaar moeten zijn tenzij er een onderwerp aan de orde is waar beslotenheid vereist is.

De VVD-fractie,

Fv. Hielke de Vries