Nieuws uit de VVD-fractie 8-03-‘16

Onderzoeksrapport Berenschot “Nota van Uitgangspunten Bakkeveen-Camping It Kroese Beamke”.

·      De presentatie van het onderzoekrapport Berenschot is met een week uitgesteld naar maandag 14 maart as.,  ivm familieomstandigheden van burgemeester Ellen van Selm.

·      Het onderzoek zal inzicht geven naar mogelijke belangenverstrengeling  van dhr. Sikke Marinus van Opsterlands Belang en het bedrijf Springth. Tevens zal het rapport  aanbevelingen geven over hoe raads- en collegeleden  om kunnen gaan met “íntegriteit”.

·      De VVD heeft ingestemd met de inhoud van de “Nota van Uitgangspunten Bakkeveen-Camping It Kroese Beamke”. Met de steun van de hele raad over de planuitgangspunten, kan de initiatiefnemer/eigenaar verder om door het woud van nodige vergunningen te komen. De VVD vindt het onverantwoord dat er tegenwoordig zoveel tijd en kosten nodig zijn als een ondernemer met een planherziening komt van het huidige bestemmingsplan. De VVD zal dit heikele punt doorgeven aan de VVD-fractie in de Tweede Kamer.

·      Ook deze herfst krijgen inwoners in Opsterland de kans via de digitale weg en openbare bijeenkomsten de kans ,in het kader van burgerparticipatie, om hun mening en suggesties aan de raad en college mee te geven over de begroting 2017.

·      De VVD-fractie zal donderdag 10 maart as. aanwezig zijn op de Algemene ledenvergadering van de VVD-Nieuw Lokaal Netwerk Opsterland. Heeft u nog vragen of opmerkingen aan de fractie dan horen wij dat graag. U kunt ons ook mobiel of per mail bereiken, contact-informatie kunt u elders op deze VVD-website vinden.